Spermaprovet!

Det finns vissa dagar i en 15 årings liv man för stunden helst vill glömma, detta var en sådan dag !

Jag får börja med att förklara varför jag inte skrivit i bloggen på ett tag. Detta beror på att jag har åkt in och ut från sjukhuset, med rygg- och bensmärtor samt feber och ett CRP värde på 147, senaste tå veckorna.(CRP kallas även snabbsänka och är ett mått på om det finns en pågående infektion i kroppen. intervallet 1-7 tyder på ingen infektion 147 tyder defenitift på en infektion / inflamation / leukemi / något annat som kroppen reagerar på...

Jag har haft sådan fruktansvärd verk och inte sovit alls på nätterna blivit tvingad att ställa in allt denna vecka tyvärr och har inte orkat bry mig om bloggen alls. Men var lugn kära läsare jag har mycket mer att berätta och många friska dagar kvar att berätta min historia på.

Just det åter till historien

Jag, Jonas mamma och pappa satt inne på mitt rum och pratade lite då kommer Doktorn in i rummet, och säger: "att cellgifterna kan påverka testiklarna", så om du vill så får du lämna ett spermaprov men det är upp till dig om du vill eller ej. Ni kan väl prata om det och går". Inte vad man vill höra när päronen sitter och håller än i handen. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag ringde till en vän som brukar hamna i konstioga situationer, och han övertalade mig...

Senare när jag ska lämna provet kan man ju hoppas på att någon av de riktigt heta sjuksköterskorna följer med. För jag visste att jag skulle bli skjutsad i rullstol dit, och det fanns tre fyra stycken som var riktigt heta, och ett tjugotal som var helt OK och så tre fyra som jag ansåg som mindre attraktiva. Första tanken som slår 15åriga Claes är ohhhhh, tänk om man skulle få med sig sjuksyrran in i rummet och bli av med oskulden ,som mina kompisar ljugit och sagt att alla redan förlorat för typ 3 år sedan (Ja alla mammor som läser den här bloggen era 15 åriga söner hade tänkt exakt likadnat bara så att ni vet och det är helt naturligt). Som vanligt så har man ju oddsen mot sig, inte om det där med oskulden det var ju bara fantasier utan när Pär 40 år dyker upp med rullstolen och säger: Tja Klabbe dags att dra och runka. Nej det sa han inte nu ljög jag men det hade varit jävligt kul i efterhand om han sagt det.  När vi kommer fram till ”rummet” så får jag en lättare klapp på axeln av Pär 40 samtidigt som han tittar mig djupt i ögonen och säger: ”ta den tid du behöver och går det inte så går det inte”. Tack Pär 40 det där hjälpte tänkte jag. Och försvann in i rummet.

Inne i rummet fanns en soffa av läder och ett äckligt plåtställ med asmycket porr. Tidningarna var varken köpta igår eller oanvända kan jag ju tillägga. Sen var det bara att rycka igång… 45 minuter senare kommer Claes Beckman ut ur rummet med fullbordat uppdrag men han vägde 5 KG svett mindre än när han gick in i rummet vilket Pär 40 snabbt påpekade. Såklart så var runkrummet placerat 50 Km kulvert ifrån avdelningen jag låg på så jag tvingades kallprata med Pär 40 i 15 min på tillbakavägen, då var skammen total… sen när jag kom tillbaka har vi inom familjen aldrig diskuterat denna incident igen !!! Återkommer med fler inlägg snart ! Jag ska få reda på lite viktiga resultat på ett benbergsprov och en röntgen som visar om jag har någon cancer kvar i kroppen så det blir nog efter det..kanske på måndag, tisdag eller onsdag. Då blir jag lite mer seriiös i mitt skrivande igen ! Puss / Claes


Kommentarer
Postat av: Matilda Fyrpihl

Jag älskar att du är brutalt ärlig :-) hoppas proverna är bra!! Kram!!!!

2012-02-11 @ 20:24:57
URL: http://killas.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Du är kung !

2012-02-11 @ 23:29:37
Postat av: Sofie

Som sjuksköterska älskar jag det du bjuder på :) håller tummarna att proverna är bra !

2012-02-14 @ 16:10:37
URL: http://Www.soffansofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback

Om

Min profilbild

Claes

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!